وب سایت و اپلیکیشن، درگاه های آنلاین اتصال مخاطب به کسب و کار

2

وب سایت و اپلیکیشن، درگاه های آنلاین اتصال مخاطب به کسب و کار

سایت ، مهم ترین انتخاب

بارها گفته ایم که وب سایت اولین قدم در مسیر آنلاین بودن استجمله درست تر شاید این باشد که در دنیای مدرن و انلاین امروزی، وب سایت لازم ترین قدم برای زنده ماندن و فعالیت کسب و کار است.

از خودتان بپرسید، در زمانهای که تقریبا همه به اینترنت متصل هستند، سریع ترین و مهم ترین راه آشنایی با بیزینس شما چیست؟

سرچ در گوگل، سریعترین راه رسیدن کاربر به سایت شما است

شاید ده سال پیش، گزینه هایی مانند تبلیغات دهان به دهان و یا ثبت کسب وکار در مراجع جامع مشاغل مانند کتاب مقدم، کافی بودمبحث تبلیغ و ایجاد آگاهی مورد نظر ما نیست، هنوز هم این راهکار ها برای شناخت بیشتر مخاطب با کسب و کار شما و یا ایجاد حس اطمینان در معتبر بودن کسب و کار، مناسب باشندولی کاربر آنلاین امروزی به دنبال اطلاعات استاطلاعاتی که جامع و شامل باشد.

وب سایت اولین و بهترین راه آشنایی مخاطب با کسب و کار استکارت ویزیت آنلاین یا یک کاتالوگ معرفی که رایگان و تنها با چند کلیک فاصله میتواند در دسترس هزاران مشتری یا مخاطب بالقوه قرار بگیرد.

با توجه به نوع نیاز و کاربری، وب سایت میتواند خدمات کسب و کار را معرفی کند، یک مجله اینترنتی یا یک فروشگاه آنلاین باشدمهم ترین نکته این است که وب سایت، خوب ( نه صرفا قوی)، جامع و کارآمد باشد.

معیار کارآمد بودن یک وبسایت، ظاهر مناسب، ایجاد تجربه کاربری و همسو بودن هویت بصری آن با تصویر برند یا کسب و کار استبه این معنا که مخاطبی که با همیشه در مواجه با کسب و کار شما، رنگ زرد و اشکال گرد را دیده است، باید در وب سایت نیز با همین رنگ و قالب مواجه شود.

اپلیکیشن و قبول هزینه آن

این که چه زمانی در مسیر آنلاین کردن کسب و کار، هزینه های ساخت اپلیکیشن و مارکتینگ آن را متقبل شوید، به نوع و مدل کسب و کار بستگی دارد.

ابتدا بهتر است این پرسش پاسخ داده شود:

آیا واقعا به یک اپلیکیشن نیاز دارید؟

برای پاسخ به این سوال، به مخاطبان هدفتان فکر کنیدچه خدماتی ارائه میدهید و مخاطبان شما نیاز به چه پلتفرمی برای تعامل با شما دارند؟

انتخاب اپلیکیشن مطابق با نیاز های کسب و کار باید انجام شود

آیا شما صرفا یک فروشگاه فیزیکی یا گالری هستید که هیچ فروشی از طریق پلتفرم های آنلاین نخواهید داشت؟ در این صورت اپلیکیشن شما قرار است چه ارزش افزوده ای را برای کاربر ایجاد کند؟

اپلیکیشن، راهکاری برای تعامل انحصاری و بدون نویز بین کاربر و کسب وکار است. امکاناتی مانند ارسال پوش نوتیفیکیشن های اختصاصی و یا داشتن درگاهی امن برای خرید، امکان ارائه تمام خدمات مورد نیاز کاربر به صورت سفارشی و یا صرفا یک محیط ایزوله برای ارتباط با مشتری بدون خطر خروج سریع او از فضای کسب و کار، تنها در صورتی شدنی است که کاربر بخواهد اپلیکیشن را نصب کند!

قبلا هم گفته ایم:

اپ عملا به عنوان پلتفرمی برای درگیر کردن مخاطب وفادار یک کسب و کار با محصولاتش در نظر گرفته می‌شود.

دقت کنید، مخاطب وفادار

مراجعه کنید به فروشگاه اینترنتی، سایت بهتر است یا اپلیکیشن؟

قبل از ترغیب مخاطب به نصب اپلیکیشن باید از طریق دیگری او را درگیر کردسپس با طی کردن مراحل مناسب او را علاقه مند به نصب اپلیکیشن کنید.

شاید مهم ترین بخش جمله بالا ترغیب کردن مخاطب به نصب اپلیکیشن باشد، نه اجبار او!

بازخورد کاربران در برابر اجبار برای نصب اپلیکیشن، می‌تواند به کسب و کار ضرر وارد کند.

کاربر امروزی علاقه به محدود شدن ندارد پس مطمئن باشید که اگر او را مجبور به نصب اپ در حین مراحل خرید کنید دو حالت پیش میآید.

  • یا همان لحظه کل سرویس شما را به کلی کنار میگذارد
  • یا خرید و خدمات مورد نیازش را دریافت کرده و دیگر هیچ وقت به سرویس شما بر نمیگرددمگر در صورت آفر های خیلی خاص.

البته، اگر شما موفق به توسعه اپلکیشنی شده اید، که هیچ رقیبی در بازار ندارد و خدماتی که ارائه میکنید برای کاربر حیاتی است، احتمالا از این قاعده مستثنی خواهید بود و صرفا کاربر احساس بی میلی نسبت به شما پیدا میکند و با هربار دیدن ایکون اپلیکیشن شما، حس یک مزاحم اجباری را برایش ایجاد خواهید کرد.

حتی در این صورت هم اجبار به نصب را پیشنهاد نمیکنیم، مطمئن باشید رقبایی دارید که بالاخره پیدا میشوند!

ساخت اپلیکیشن یک انتخاب قطعی شده است!

زمانی که ساخت اپلیکیشن در دستور کار قرار گرفته است بر سر یک دو راهی قرار خواهید گرفت:

اپلیکیشن  شما میتوانند مستقل از وب سایت عمل کنند یا مکمل آن باشد.

ارایه سرویس مستقل توسط اپلیکیشن

به فرض شما یک سرویس زنجیره تامین مواد لبنی برای رستوران ها هستیددر این صورت شما وبسایتی برای معرفی کسب و کار خود دارید که به عنوان کاتالوگ خدمات عمل میکندوب سایت شما ممکن است محلی برای ارایه اطلاعات به کاربرانتان باشدممکن است حتی وب سایت شما در قالب یک وب اپلیکیشن در اختیار صاحبان کارگاه ها یا کارخانه های پارتنر با کسب و کارتان و همچنین رستوران های مشتری باشد.

بعد از مطالعه ای که روی سامانه پیک و همچنین ماشین های یگان ارسال، انجام داده اید، تصمیم گرفته اید که برای رانندگان اپلیکیشین اختصاصی طراحی شود تا به سادگی بتوانند خرید ها و بسته ها را به مقصد برسانند و از سرویس اختصاصی مسیریابی شما استفاده کنند.

در این صورت طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای استفاده خاص گروهی مشخص برای شما انجام خواهد شدو کاربران این گروه خاص به دلیل نیاز شغلی تنها از این اپلیکیشن استفاده خواهند کرد.

ارائه سرویس مکمل توسط اپلیکیشن

به فرض شما یک فروشگاه انلاین هستید که امکان خرید انلاین هم در وب سایت شما ممکن است و هم در اپلیکیشن‌تانولی به دلیل امکان ارسال نوتیفیکیشن و مشارکت در گروه های خریدی که در اپلیکیشن ممکن است به کاربرانی که از اپلیکیشن استفاده می کنند خدمات کامل تر و جذاب تری را ارائه می دهیددر این صورت شما کاربر را به استفاده از اپ مجبور نمی کنید بلکه با پررنگ کردن یک ارزش افزوده او را به دانلود و نصب اپلیکیشن ترغیب می کنید.

وب اپلیکیشن و جدیدترین های دنیای طراحی اپلیکیشن

وب اپلیکیشن، یکی از راهکار های نوین همراهی تکنولوژی با نیاز های بازار استتعداد کاربران اپلکیشین موبایل به طور روزافزونی در حال افزایش است و به گزارش استاتیستا، تا سال ۲۰۲۱ تعداد خریدهای کاربران از سایت های E-Commerce از درگاه اپلکیشن های موبایل بیشتر از وب سایت های سنتی خواهد بود.

شرکت های E-Commerce برای همراهمی با نیاز های متغیر بازار و خواسته های جدید کاربران، به دنبال پیدا کردن راه حلی برای ارائه راهکار های هوشمند، ساده و مطابق با سلیقه دیجیتالی شده کاربران، به سمت وب اپلیکیشن ها گرایش پیدا کرده اند.

میتوان گفت، وب اپلیکیشن ترند داغ این روزهای شرکت های تجارت آنلاین و همچینین شرکت های طراحی نرم افزار استمشکل از جایی شروع میشود که بسیاری از وب سایت های شرکتی، برای نمایش در گوشی موبایل، ریسپانسیو و optimized نیستندکاربری که به وب سایت چنین شرکتی مراجعه میکند با نارضایتی، حتی به فکر دانلود اپلیکیشن نیتیو این شرکت نمی افتدبه همین دلیل است که بر داشتن یک وب سایت قوی، زیبا، مناسب و بهینه اصرار داریم.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *